Tarcza Finansowa PFR 1.0

dla mikro, małych i średnich firm

Proces umarzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.
Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji. Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

  • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
  • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
  • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
  • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

Tarcza Finansowa PFR 1.0 – rozliczenie i umorzenie subwencji – materiał przewodni dla Przedsiębiorcy

Jak rozliczyć subwencję finansową otrzymaną z Tarczy Finansowej PFR dla Małych i Średnich Firm (Tarcza Finansowa PFR 1.0)?

Przedsiębiorco, jeśli w zeszłym roku otrzymałeś subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, to już niedługo będziesz zobowiązany do jej rozliczenia. Kiedy dokładnie – zależy od miesiąca, w którym otrzymałeś pomoc finansową z PFR.

Opisana niżej procedura rozliczenia subwencji nie będzie Cię dotyczyła tylko, jeśli:

  • dokonałeś spłaty subwencji finansowej w całości,
  • PFR wystosował w stosunku do Ciebie wezwanie do zwrotu subwencji finansowej, lub
  • nie posiadasz aktywnej relacji z bankiem, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej (nie posiadasz zawartej umowy o prowadzenie rachunku bankowego oraz umowy o świadczenie usług bankowości elektronicznej) oraz nie odnowiłeś tej relacji oraz nie odnowiłeś tej relacji przed rozpoczęciem biegu terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu, chyba że bank, za pośrednictwem którego otrzymałeś subwencję finansową,  umożliwia odnowienie relacji w innym terminie jednakże nie późniejszym niż ostatni dzień terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu.

Pamiętaj: Co do zasady cały proces rozliczenia subwencji będzie odbywać się w bankowości elektronicznej banku, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej.  Przeprowadzić go będzie mogła – jednoosobowo – osoba, która posiada dostęp do Twojej bankowości elektronicznej w tym banku. Może to być sam beneficjent albo osoba działająca w jego imieniu. 

W przypadku, gdy osoba działająca w imieniu beneficjenta będzie reprezentować go na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to nie będzie przekazywane wraz z oświadczeniem o rozliczeniu, ale jego przedłożenie może być wymagane w przypadku kontroli ze strony PFR.

Poniżej wyjaśnimy krok po kroku jak taki proces będzie przebiegał.

Krok 1.  Otrzymanie propozycji PFR

Procedurę rozliczenia subwencji zainicjuje bank, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej. Przed upływem 12 miesięcy od wypłacenia Ci subwencji finansowej, bank przedstawi Ci – w bankowości elektronicznej – propozycję PFR w zakresie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi. Będzie to wstępnie uzupełniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Nie wszystkie pola formularza będą jednak uzupełnione, niektóre będą wymagały wypełnienia przez beneficjenta. Propozycja PFR zostanie sporządzona w oparciu o informacje uzyskane przez PFR z baz danych m.in. ZUS, Ministerstwa Finansów lub KAS.

Pamiętaj: Na początku, po otrzymaniu tej propozycji PFR, będziesz mógł się z nią tylko zapoznać, co oznacza, że nie będziesz miał możliwości natychmiastowego podpisania tej wstępnej wersji oświadczenia o rozliczeniu i jego złożenia. Możliwość edytowania propozycji PFR uzyskasz dopiero od dnia, w którym zacznie biec termin na złożenie przez Ciebie oświadczenia o rozliczeniu subwencji.

Przypomnijmy, oświadczenie o rozliczeniu subwencji finansowej masz obowiązek złożyć nie wcześniej niż pierwszego dnia po upływie 12 miesięcy liczonych od dnia wypłacenia Ci subwencji finansowej oraz nie później niż w terminie 10 dni roboczych od upływu 12 miesięcy liczonych od dnia wypłacenia Ci subwencji finansowej.

Krok 2. Sprawdzenie treści oświadczenia  

Przed podpisaniem oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej zweryfikuj jego treść. Sprawdź m.in. czy wszystkie wymagane pola dot. wyliczenia umorzenia subwencji finansowej zostały uzupełnione, a także czy dane zawarte w oświadczeniu są prawidłowe. Uzupełnij wymagane oświadczenia.

Pamiętaj: co do zasady, podpisanie oświadczenia o rozliczeniu (złożenie go), bez dokonywania w nim zmian dotyczących kwoty subwencji finansowej do zwrotu, będzie oznaczać, że zgadzasz się na wyliczoną przez PFR wysokością tej kwoty (kwota bezsporna). W takim przypadku, nie będziesz mógł później zakwestionować tej kwoty w postępowaniu wyjaśniającym.

Krok 3. Uzupełnienie brakujących danych

Większość danych potrzebnych do wyliczenia wysokości umorzenia subwencji finansowej PFR otrzyma m.in. z ZUS, KAS czy innych rejestrów publicznych. Niektóre pola będziesz jednak musiał wypełnić sam. Chodzi tu o wypełnienie:

  • oświadczenia o wysokości straty na sprzedaży (tylko MŚP) – w przypadku nieuzupełnienia tego pola, PFR przyjmie wartość straty = 0,
  • oświadczenia o spadku przychodów – w przypadku braku danych w rejestrach (dotyczy listy kodów PKD uprawniających do 100% umorzenia subwencji),
  •  innych oświadczeń – np. o odpowiedzialności karnej, o przeniesieniu rezydencji podatkowej (jeśli wymagane) czy o przekształceniu.

Po poprawnym wprowadzeniu danych w bankowości elektronicznej, zostanie Ci przedstawiony zmieniony projekt oświadczenia o rozliczeniu, zawierający wprowadzone modyfikacje i uzupełnienia. 

Będziesz mógł zapoznać się z nim w formie elektronicznej, wydrukować go i zapisać elektronicznie. 

Pamiętaj: sprawdź wszystkie dane zawarte w oświadczeniu o rozliczeniu, weryfikując ich zgodność z danymi w odpowiednich urzędach. W przypadku rozbieżności, wyjaśnij je w odpowiednich urzędach, jeszcze przed popisaniem i złożeniem oświadczenia, ale nie zapomnij o terminie na jego złożenie.

Krok 4. Podpisanie oświadczenia

Oświadczenie o rozliczeniu musi zostać podpisane przez osobę składającą to oświadczenie za pomocą narzędzi autoryzacyjnych przekazanych przez bank.

Krok 5. Weryfikacja Twojego oświadczenia przez PFR

Podpisane oświadczenie o rozliczeniu subwencji trafi do PFR, który zweryfikuje zawarte w nim dane z bazami danych m.in. z ZUS, Ministerstwa Finansów, KAS, KRS, CEIDG, GUS.

Krok 6. Podjęcie decyzji przez PFR

Po rozpatrzeniu Twojego oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej (a jeśli go nie złożysz, to po upływie terminu na jego złożenie), PFR podejmie jedną z trzech decyzji:

  • decyzję określającą kwotę subwencji finansowej podlegającą zwrotowi. Jeśli nie jesteś przedsiębiorcą uprawnionym do 100% umorzenia subwencji finansowej (dot. to przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarcza w wymienionych w regulaminie kodach PKD), to maksymalne umorzenie, na jakie możesz liczyć, wynosi 75% otrzymanej subwencji.

Pamiętaj: subwencja finansowa będzie podlegać zwrotowi w kwocie wskazanej w treści decyzji PFR, zgodnie z otrzymanym przez Ciebie od banku harmonogramem spłat

Kwota subwencji finansowej, która podlega zwrotowi, będzie spłacana w nie więcej niż 24 miesięcznych ratach, przy czym co najmniej 23 raty będą miały równą wysokość, a ostatnia z rat będzie ratą wyrównawczą. Okres spłaty subwencji rozpocznie się po upływie 13 miesięcy kalendarzowych począwszy od pierwszego dnia pełnego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym wypłacono Ci subwencję finansową;

  • decyzję określającą kwotę subwencji finansowej podlegającą zwrotowi w całości. Taką decyzję otrzymają przedsiębiorcy, którzy naruszyli warunki programowe, co powoduje obowiązek zwrotu całej otrzymanej subwencji finansowej.

Pamiętaj: w takim przypadku subwencja finansowa będzie podlegać zwrotowi w terminie 14 dni roboczych od dnia udostępnienia Ci tej decyzji PFR;

  • decyzję informującą o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi. W takim przypadku:

– PFR poinformuje Cię o przyczynach takiego stanu rzeczy,

– wyjaśnienie tych okoliczności nastąpi w ramach postępowania wyjaśniającego,

– po ich wyjaśnieniu, PFR wyda jedną z decyzji opisanych powyżej, nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia udostępnienia decyzji informującej o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiały ustalenie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi, przy czym w szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przez PFR wydłużony.

Pamiętaj: Decyzja określająca wysokość subwencji finansowej podlegającej zwrotowi albo decyzja informująca o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi, zostaną udostępnione Ci w terminie 15 dni roboczych licząc od ostatniego dnia terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu, z zastrzeżeniem, że w wyjątkowych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu.

Uwaga!

Wysokość Subwencji Finansowej podlegającej rozliczeniu odpowiada saldu subwencji finansowej aktualnemu na dzień sporządzenia przez PFR propozycji w zakresie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi.

Ważne:

W postępowaniu wyjaśniającym, będziesz mógł zwrócić się do PFR – za pośrednictwem banku – z zapytaniem dotyczącym wysokości subwencji podlegającej zwrotowi, wskazanej Ci w decyzji PFR. W takim przypadku będziesz jednak musiał udokumentować różnice pomiędzy treścią tej decyzji, a rzeczywistym stanem faktycznym. Musisz także pamiętać, że złożenie zapytania nie wstrzyma wykonania pierwotnie wydanej decyzji PFR. Na złożenie zapytania dot. wysokości subwencji finansowej do zwrotu, wskazanej w decyzji PFR, będziesz miał  10 dni roboczych od dnia udostępnienia Ci tej decyzji.

Przydatne informacje

Bankomaty

Jak dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy? Poznaj podstawowe zasady i aktualne metody oszustw.

Karta pod kontrolą

„Kartosfera” to system, który umożliwi Ci zarządzanie kartą płatniczą online. Szybko i bezpiecznie!

Utracone dokumenty

Utraciłeś dokumenty? Kartę płatniczą? Sprawdź gdzie je zastrzec, by uniknąć ich wykorzystania przez osoby trzecie.

Formularze do pobrania

formularze do pobrania

Tutaj można pobrać formularze związane
z obsługą rachunków osobistych.

przeniesienie rachunku

Przeniesienie rachunku

Chcesz przenieść konto do naszego Banku? Formalności załatwimy za Ciebie!

Bankomaty

Bankomaty

Sprawdź, gdzie wypłacisz gotówkę
bez prowizji.

Potrzebujesz pomocy w dopasowaniu oferty?

Skontaktuj się z nami. Nasi doradcy dobiorą najkorzystniejszą ofertę dopasowaną do Twoich indywidualnych potrzeb.
Skorzystaj z formularza i napisz do nas. Zadzwoń lub odwiedź jedną z naszych placówek.

LOGOWANIE

Obsługa informatyczna:
pn. – pt. od 8:00 – 17:00
tel. 16 628 32 08,  tel. 695 002 358.

Łatwy dostęp do pieniędzy na Twoim koncie. Płacisz w sklepie i internecie, wypłacasz, kiedy potrzebujesz.

Sprawdź szczegóły

Wygoda
Jedyne czego potrzebujesz, to urządzenie obsługujące Xiaomi Pay.

Szybkość 
Od zakupu dzieli Cię jedynie zbliżenie smartwatcha lub opaski do terminala.

Bezpieczeństwo
Szyfrowanie każdej transakcji zabezpiecza Cię przed kradzieżą.

Wypłacasz pieniądze bez karty

Wystarczy, że masz przy sobie telefon z naszą aplikacją BSGo.

Przelew na telefon BLIK

  • Nie musisz znać numeru konta odbiorcy, żeby zrobić przelew,
  • Przelew natychmiastowy robisz za 0 zł,
  • Pieniądze trafiają na konto od razu – nawet w weekend.

BLIK w internecie

  • Płacisz szybciej niż przelewem,
  • Nie musisz logować się do bankowości internetowej,
  • Nie musisz podawać danych swojej karty płatniczej.

Wypłacasz pieniądze bez karty  – wystarczy, że masz przy sobie telefon z NFC.

Google Pay w internecie

Przycisk Kup przez Google błyskawicznie przeprowadzi Cię przez proces płatności. To idealne połączenie wygody i bezpieczeństwa, zarówno online, jak i w aplikacjach.

Płatności telefonem lub zegarkiem

  • Portfel w twoim telefonie lub zegarku,
  • Płacisz wygodnie za codzienne zakupy.

Kliknij dwukrotnie boczny przycisk na urządzeniu i zbliż Apple Watch do terminala płatniczego.

Kliknij dwukrotnie boczny przycisk, spójrz na ekran, a następnie zbliż iPhone’a do terminala płatniczego.

Zbliż iPhone`a do terminala płatniczego, trzymając palec na czujniku Touch ID.

 

Wygodny kredyt odnawialny w rachunku, z gwarancją szybkiej decyzji kredytowej.

Sprawdź szczegóły

Łatwy dostęp do pieniędzy na Twoim koncie. Płacisz w sklepie i internecie, wypłacasz, kiedy potrzebujesz.

Sprawdź szczegóły

Wygodne sposoby na płatności mobilne: BLIK, Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay.

Sprawdź szczegóły

Bank zawsze pod ręką! Bezpiecznie i komfortowo zarządzaj rachunkami z poziomu telefonu.

Sprawdź szczegóły

  • Nie musisz znać numeru konta odbiorcy, żeby zrobić przelew
  • Przelew natychmiastowy robisz za 0 zł
  • Pieniądze trafiają na konto od razu – nawet w weekend
  • Płacisz szybciej niż przelewem
  • Nie musisz logować się do bankowości internetowej
  • Nie musisz podawać danych swojej karty płatniczej

Bezpieczeństwo przelewów i transakcji, akceptacja operacji pin-em.

Dostęp 24/7, oszczędność czasu w  realizacji operacji bankowych, nie wychodząc z domu zarządzasz finansami. Bank masz w telefonie.

Zrealizuj marzenia oszczędzając na swoim celu oszczędnościowy.

W aplikacji BSGo sprawdzisz stan konta, bieżące operacje. Po każdej zmianie salda wyślemy Ci powiadomienie. Założysz lokatę, doładujesz telefon, zweryfikujesz zaplanowane płatności

Płać szybko i wygodnie w każdym miejscu. Korzystaj z karty w telefonie, BLIKA, Google Pay, Apple Pay – tak jak chcesz

W bakowości i BSGo, wymieniasz PLN, EUR, USD i GBP, możesz wymieniać małe kwoty.

Sprawdź szczegóły

Przelewaj pieniądze między własnymi kontami w tej samej walucie. Przelewaj pieniądze z przewalutowaniem między kontami walutowymi, 0 zł za przelewy własne. Pieniądze przelane w tej samej walucie masz od razu na swoim koncie.

Dostępny w bankowości, BSGo i placówce. Pieniądze u odbiorcy nawet następnego dnia po zleceniu przelewu. 0 zł za przelew w trybie standardowym w bankowości i BSGo z konta osobistego w złotych lub walutach obcych.

Wygodny przelew do odbiorców na całym świecie.

Możliwy do zrealizowania w bankowości i aplikacji BSGo.

Nie musisz znać numeru konta odbiorcy – wystarczy numer telefonu, łatwo rozliczasz się ze znajomymi, do 500 zł jednorazowo.

Sprawdź szczegóły

Przelew w złotych na konta w Polsce, u odbiorcy do 5 minut, wysyłany poprzez system Express ELIXIR – do 100 000,00 zł.

W domu, w sklepie, na spacerze. Gdzie chcesz. Przelewy są proste i maksymalnie wygodne. Bez znaczenia czy płacisz rachunki, po raz kolejny wykonujesz ten sam przelew, przelewasz między własnymi kontami, czy doładowujesz telefon.

Wszystko pod kontrolą.

Masz kontrolę nad wydatkami, a w razie czego zostaje Ci jeszcze prośba o przelew 😉

Sprawdź szczegóły

Oszczędzanie to przyjemność

Nic nie daje większej satysfakcji niż odkładanie na coś, czego naprawdę się pragnie! Może to być nowa para butów, telefon, ciekawy kurs, a może wyjazd na wakacje z przyjaciółmi? A może po prostu odkładanie na codzienne przyjemności, jak wspólne wyjścia czy składki na prezent urodzinowy?

W aplikacji mobilnej BSGo masz możliwość tworzenia celów oszczędnościowych – wystarczy, że ustawisz cel, dodasz motywujące zdjęcie i zdecydujesz, kiedy chcesz zebrać odpowiednią kwotę. A aplikacja podpowie, jaką kwotę musisz odkładać, by spełnić swoje marzenie. Jeśli preferujesz wygodę, ustaw stałe zlecenie, a pieniądze będą automatycznie trafiać na Twój cel co miesiąc.

Podczas zakupów, zarówno w sklepach, jak i online, możesz zaokrąglić wydatki, a nadwyżka trafi na konto oszczędnościowe. Zaskoczysz się, jak dużo możesz zaoszczędzić, robiąc zakupy! Dodatkowo, nie zapomnij skorzystać ze zniżek w popularnych sklepach.

Płać w sposób, który ci odpowiada

To nie tylko o nowoczesnych metodach płatności z konta, chodzi także o to, jak dostosować je do swoich potrzeb.

Warto spersonalizować konto – nadać mu unikalną nazwę, ustawić limity oraz inne preferencje, takie jak możliwość zobaczenia salda przed zalogowaniem do aplikacji czy szybki dostęp do funkcji, z których najczęściej korzystasz, na przykład BLIKA czy ekspresowego przelewu między swoimi kontami.

Zapłać BLIKIEM, telefonem, zegarkiem lub kartą powiązaną z kontem – za którą nie ponosisz żadnych kosztów, nawet jeśli nie korzystasz z niej na co dzień.

Brak środków na koncie?

W takim przypadku wystarczy prośba o przelew na telefon BLIK. Dziecko może wysłać zapytanie na numer rodzica, a po potwierdzeniu przelewu przez odbiorcę pieniądze natychmiast trafią na konto. Warto też, by rodzic ustawił stałe zlecenie przelewu na konto dziecka, by nie martwić się o kieszonkowe.
To naprawdę łatwe!

Cele oszczędnościowe

Łatwiej uczyć się odkładania pieniędzy, gdy ma się na oku fajny cel. 

Dziecko ustala, na co i do kiedy chce zaoszczędzić. I może wpłacać na cel ze swojego konta oszczędnościowego.

Sprawdź szczegóły

Wie, ile ma pieniędzy

Ma kontrolę nad wydatkami, a w razie czego zostaje mu jeszcze Prośba o pieniądze 😉


Sprawdź szczegóły

Dostaje Kieszonkowe

To przydatna funkcja w BSGo. Ustawiasz wysokość przelewu i datę realizacji, a dziecko dostaje powiadomienia, gdy pieniądze zasilą konto. 

Przelewy BLIK

Przelewy BLIK są dostępne tylko w aplikacji. Dziecko może otrzymywać przelewy na swoje konto, a jeśli chce wysłać przelew, rodzic musi zaakceptować taką prośbę.

Jak to działa?

  1. Dziecko wybiera odbiorcę Przelewu BLIK ze swojej listy kontaktów,
  2. Wysyła prośbę o realizację przelewu do rodzica,
  3. Rodzic dostaje powiadomienie o prośbie dziecka w swojej aplikacji,
    może ją zatwierdzić lub odrzucić,
  4. Gdy rodzic zatwierdzi prośbę dziecka – realizujemy przelew.
    Rodzic i dziecko dostają powiadomienie o realizacji przelewu w swoich aplikacjach.
UWAGA

Uprzejmie informujemy, że w dniu 05.10.2024 od godziny 20:00 do 06.10.2024 do godziny 12:00 odbędzie się planowana przerwa techniczna. W tym czasie dostęp do Bankowości Internetowej, aplikacji BSGo oraz powiązanych usług będzie ograniczony.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Bank Spółdzielczy w Jarosławiu
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.