logo Bank Spółdzielczy w Jarosławiu

Niebezpieczne linki przesyłane SMS (PGE)

Uważaj na podejrzane smsy i e-maile, w których oszuści podszywający się pod markę PGE próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe.

Jak sprawdzić, czy SMS, który otrzymałeś jest od PGE?

PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą Klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. kwota do zapłaty czy numer konta.

Ważne!

  • W treści SMS-a od PGE zawsze znajdziesz nr klienta, który możesz sprawdzić np. na swojej fakturze
  • PGE w swoich smsach nie podaje linków kierujących do systemów płatności internetowych

Co powinno wzbudzić Twój niepokój?

  • wiadomość od nieznanego nadawcy
  • treść wiadomości wywołująca potrzebę natychmiastowej reakcji – np. przelewu
  • wiadomość zawierająca nieznany link
  • treść wiadomości zawierająca błędy stylistyczne i ortograficzne

 

Pamiętaj, aby nigdy nie klikać w link podany w SMS-ie od nieznanego nadawcy! Może to skutkować:

  • pozyskaniem przez oszustów Twoich danych osobowych, danych karty płatniczej itp.
  • zainfekowaniem Twojego komputera lub telefonu złośliwym oprogramowaniem

Przykład wiadomości od oszustów

Jak nie dać się oszukać?

  • weryfikuj informacje otrzymywane drogą elektroniczną
  • z ostrożnością podchodź do wiadomości od nieznanych nadawców
  • nie podawaj swoich danych osobowych
  • nie otwieraj nieznanych linków

LOGOWANIE

Obsługa informatyczna:
pn. – pt. od 8:00 – 17:00
tel. 16 628 32 08,  tel. 695 002 358.

UWAGA

Szanowni Państwo

Informujemy, że w dniu 09.12.2023 w godzinach 00:00 –  08:30 w związku z pracami serwisowymi po stronie administratorów bankowości internetowej,
aplikacja mobilna BSGo oraz bankowość elektroniczna będą niedostępne.
Przepraszamy za utrudnienia