Niebezpieczne linki przesyłane SMS (PGE)

Uważaj na podejrzane smsy i e-maile, w których oszuści podszywający się pod markę PGE próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe.

Jak sprawdzić, czy SMS, który otrzymałeś jest od PGE?

PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą Klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. kwota do zapłaty czy numer konta.

Ważne!

  • W treści SMS-a od PGE zawsze znajdziesz nr klienta, który możesz sprawdzić np. na swojej fakturze
  • PGE w swoich smsach nie podaje linków kierujących do systemów płatności internetowych

Co powinno wzbudzić Twój niepokój?

  • wiadomość od nieznanego nadawcy
  • treść wiadomości wywołująca potrzebę natychmiastowej reakcji – np. przelewu
  • wiadomość zawierająca nieznany link
  • treść wiadomości zawierająca błędy stylistyczne i ortograficzne

 

Pamiętaj, aby nigdy nie klikać w link podany w SMS-ie od nieznanego nadawcy! Może to skutkować:

  • pozyskaniem przez oszustów Twoich danych osobowych, danych karty płatniczej itp.
  • zainfekowaniem Twojego komputera lub telefonu złośliwym oprogramowaniem

Przykład wiadomości od oszustów

Jak nie dać się oszukać?

  • weryfikuj informacje otrzymywane drogą elektroniczną
  • z ostrożnością podchodź do wiadomości od nieznanych nadawców
  • nie podawaj swoich danych osobowych
  • nie otwieraj nieznanych linków

LOGOWANIE

Obsługa informatyczna:
pn. – pt. od 8:00 – 17:00
tel. 16 628 32 08,  tel. 695 002 358.

UWAGA

Uprzejmie informujemy, że w dniu 05.10.2024 od godziny 20:00 do 06.10.2024 do godziny 12:00 odbędzie się planowana przerwa techniczna. W tym czasie dostęp do Bankowości Internetowej, aplikacji BSGo oraz powiązanych usług będzie ograniczony.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

UWAGA

Szanowni Państwo

Informujemy, że w dniu 05.04.2024r. od godziny 22:00 do godziny 16:00 dnia 06.04.2024r. w związku z pracami serwisowymi bankowość internetowa, aplikacja BSGo oraz usługi szybkich przelewów ExpressElixir, Paybynet i Blik nie będą dostępne. 
Dodatkowo w dniu 06.04.2024 usługa ExpressElixir oraz przelewów BLIK na telefon będzie niedostępna do godziny 00:00 

Za utrudnienia przepraszamy.