Podszywanie się pod pracownika Banku (SPOOFING)

Spoofing to rodzaj ataku, w którym przestępcy podszywają się pod banki, instytucje i urzędy państwowe, firmy, a nawet osoby fizyczne w celu wyłudzenia od swoich ofiar danych lub pieniędzy.

Co kryje się za pojęciem Spoofing?

Jednym z najpopularniejszych ataków spoofingowych są te wykorzystujące połączenia telefoniczne. Oficjalna nazwa tego typu ataku to Caller ID Spoofing. Cybeprzestępcy używają różnych ogólnodostępnych narzędzi w sieci, które pozwalają dzwoniącemu podszywać się pod dowolnie wybrany przez siebie numer. Najczęściej podają się za pracowników banków lub instytucji państwowych.

Sposób działania oszustów:

Jednym z popularnych przykładów ataków spoofingowych jest telefon od „pracownika banku”, który informuje ofiarę o włamaniu na konto lub o podejrzanych operacjach bankowych. Oszust prosi rozmówce nie tylko o podanie poufnych danych, ale również o zainstalowanie oprogramowania, które rzekomo może ochronić ofiarę – w rzeczywistości pozwala przejąć kontrolę nad jej urządzeniem. W konsekwencji przestępcy uzyskują dostęp do bankowości klienta, zmieniają hasło i wypłacają zgromadzone na koncie pieniądze.

Zdarza się, że oszuści podają się też za policjantów lub innych urzędników państwowych, próbując wyłudzić dane lub hasła dostępu do różnych usług i serwisów.

Zalecenia dla naszych Klientów:

Aby ustrzec się przed vishingiem, zachęcamy do stosowania następujących praktyk bezpieczeństwa:

  1. Ostrożność z nieoczekiwanymi połączeniami: Jeśli otrzymają Państwo telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która prosi o udzielenie poufnych danych lub wzbudza to Państwa podejrzenia, zalecamy natychmiastowe zakończenie rozmowy Następnie sugerujemy skontaktowanie się z naszym bankiem za pośrednictwem oficjalnego numeru telefonu podanego na naszej stronie internetowej, w celu zweryfikowania tożsamości osoby dzwoniącej.

  2. Zachowanie  ostrożności w przy udzielania poufnych informacji. Pracownicy banku nigdy nie będą żądać udzielenia loginu, hasła, numeru karty kredytowej ani innych poufnych danych drogą telefoniczną lub poprzez wiadomości SMS.

  3. Weryfikacja numerów telefonów w przypadku otrzymania połączenia z nieznanego numeru. Zawsze warto sprawdzić autentyczność numeru za pomocą oficjalnych kanałów komunikacji banku, zanim udzielą Państwo jakichkolwiek informacji.

  4. Ostrożności w przypadku otrzymywania wiadomości SMS: Sugerujemy unikać klikania w linki lub pobierania załączników z podejrzanych wiadomości SMS. Bank nigdy nie prosi o potwierdzenie danych lub aktywację usług drogą SMS.

Pracownicy banku nigdy nie proszą o:

  • Login lub hasło do bankowości internetowej.
  • Instalację dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do waszych komputerów/telefonów.
  • Pełen numer karty i kod CVV.
  • Podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu, wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie lub oddziale banku.

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do autentyczności rozmowy, zawsze lepiej rozłączyć się i skontaktować z nami za pomocą numeru telefonu dostępnego na naszej stronie internetowej.

LOGOWANIE

Obsługa informatyczna:
pn. – pt. od 8:00 – 17:00
tel. 16 628 32 08,  tel. 695 002 358.

UWAGA

Uprzejmie informujemy, że w dniu 05.10.2024 od godziny 20:00 do 06.10.2024 do godziny 12:00 odbędzie się planowana przerwa techniczna. W tym czasie dostęp do Bankowości Internetowej, aplikacji BSGo oraz powiązanych usług będzie ograniczony.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

UWAGA

Szanowni Państwo

Informujemy, że w dniu 05.04.2024r. od godziny 22:00 do godziny 16:00 dnia 06.04.2024r. w związku z pracami serwisowymi bankowość internetowa, aplikacja BSGo oraz usługi szybkich przelewów ExpressElixir, Paybynet i Blik nie będą dostępne. 
Dodatkowo w dniu 06.04.2024 usługa ExpressElixir oraz przelewów BLIK na telefon będzie niedostępna do godziny 00:00 

Za utrudnienia przepraszamy.