Dyrektywa PSD2 otwiera erę otwartej bankowości – wprowadza przepisy wynikające z rozwoju usług płatniczych, pozwala wykorzystać dynamikę rozwoju technologicznego w zakresie płatności elektronicznych i mobilnych.
Daje także możliwość kreowania innowacyjnych produktów finansowych. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu nowego typu niezależnych usługodawców na rynku usług płatniczych określanych jako podmiot trzeci (Third Party Provider).
Jednostki te, działając w imieniu Klienta będą oferować nowe usługi w oparciu o informacje pozyskane z systemów bankowości elektronicznej.
Jeśli jesteś przedstawicielem TPP, przygotowujesz się do wprowadzenia nowych usług dla naszych Klientów – zapraszamy do współpracy.
1. DOKUMENTACJA INTERFEJSU SPECJALNEGO
Zgodnie z wymaganiami dyrektywy PSD2 przygotowaliśmy specjalny interfejs, umożliwiający dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.
Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.
1.1.Streszczenie dokumentacji technicznej interfejsu specjalnego
Wstęp
Prezentujemy Państwu interfejs API utworzony zgodnie z Dyrektywą usług płatniczych (PSD2), którego celem jest udostępnienie bezpiecznego i łatwego w użyciu zestawu usług finansowych udostępnianych przez Bank.
Prezentowany interfejs jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji dyrektywy PSD2 na terenie Polski.
Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS.
Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.
Implementacja zawiera usługi z domeny:
Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych TPP (Third Party Provider) – podmiotów uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.
Lista usług
AUTH | AIS | CAF | PIS |
authorizationCode authorize token | deleteConsent getAccount getAccounts getHolds getTransactionDetail getTransactionsCancelled getTransactionsDone getTransactionsPending getTransactionsRejected getTransactionsScheduled | getConfirmationOfFunds | bundle cancelPayments cancelRecurringPayment domestic EEA getBundle getPayment getRecurringPayment nonEEA recurring tax |
1.2.Dokumentacja techniczna interfejsu specjalnego
Jeśli potrzebują Państwo dokumentacji technicznej prosimy o kontakt – wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia na adres mailowy: informatycy-bs.jaroslaw@bankbps.pl.
Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu. Wzór zamówienia – w załączniku: TPP_Zamówienie.doc
2. Środowisko testowe Sandbox
Dla potrzeb TPP przygotowaliśmy i uruchomiliśmy specjalne środowisko testowe Sandbox. Odwzorowuje ono funkcjonalność bankowości elektronicznej dostępnej dla naszych Klientów. Dzięki temu już teraz mają Państwo możliwość przeprowadzenia testów integracji interfejsu specjalnego z własnymi systemami.
Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia na adres mailowy: informatycy-bs.jaroslaw@bankbps.pl.
Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox. Wzór zamówienia – w załączniku: TPP_Zamówienie.doc
3. Środowisko produkcyjne
Od dnia 07.06.2019 roku dla potrzeb TPP przygotowaliśmy i uruchomiliśmy środowisko produkcyjne dla interfejsu specjalnego.
Dostęp do srodowiska produkcyjnego znajduje się pod adresem: https://bsjaroslaw-psd2.cui.pl
4. INFORMACJE SERWISOWE
4.1. Zgłoszenia przeszkód w dostępności interfejsu
Zależy nam na dobrej współpracy i rozszerzeniu oferty dla naszych Klientów o innowacyjne, ułatwiające życie produkty finansowe. Dlatego też, jeśli w fazie testów integracyjnych napotkają Państwo na przeszkody – prosimy o przekazanie informacji. Dołożymy wszelkich starań, aby te problemy rozwiązać.
Wypełniony formularz zgłoszenia problemu proszę przesłać na adres mailowy: informatycy-bs.jaroslaw@bankbps.pl. Odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.
Wzór zgłoszenia – w załączniku: TPP_Zgłoszenie problemu.doc
4.2. Przerwy serwisowe
Systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox a od 14 września 2019 r. również docelowy interfejs produkcyjny wymagają cyklicznych prac serwisowych.
Wiążą się one z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.
5. RAPORTY
Na naszej stronie internetowej będziemy publikować kwartalne raporty wydajnościowe interfejsu specjalnego dla TPP i bankowości internetowej, z której korzystają nasi klienci.
Kwartalny raport wydajności
API PSD2 |
Bankowość Internetowa |
|||
Raport kwartał |
Dostępność (%) |
Niedostępność (%) | Dostępność (%) | Niedostępność (%) |
14.02.2020r.-13.06.2020r. |
99,34 |
0,66 |
99,36 |
0,64 |
16.06.2020r.-13.09.2020r. |
99,57 |
0,43 |
99,52 |
0,48 |
14.09.2020r.-13.12.2020r. |
99,76 |
0.24 |
99,76 |
0,24 |
14.03.2021r.-13.06.2021r. | 99,10 | 0,90 | 99,49 | 0,51 |
14.06.2021r.-13.09.2021r. | 99,97 | 0,03 | 99,97 | 0,03 |
14.09.2021r.-13.12.2021r. | 99,64 | 0,36 | 99,64 | 0,36 |
14.12.2021r.-31-12-2021r. | 100,00 | 0,00 | 100,00 | 0,00 |
01.01.2022r.-31.03.2022r. | 99,90 | 0,09 | 99,90 | 0,09 |
01.04.2022r.-30.06.2022r. | 99,77 | 0,23 | 99,77 | 0,23 |
01.07.2022r.-30.09.2022r. | 99,85 | 0,15 | 99,85 | 0,15 |
01.10.2022r. -31.12.2022r. | 99,87 | 0,13 | 99,87 | 0,13 |
01.01.2023r. – 31.03.2023r. | 99.37 | 0.63 | 99.37 | 0.63 |
01.04.2023r – 30.06.2023r. | 99.93 | 0.07 | 99.93 | 0.07 |
01.07.2023r. – 30.09.2023r. | 99.60 | 0.40 | 99.60 | 0.40 |
01.10.2023r. – 31.12.2023r. | 99.94 | 0.06 | 99.94 | 0.06 |
01.01.2024r. – 31.03.2024r. | 99,34 | 0,66 | 99,34 | 0,66 |
01.04.2024r. – 30.06.2024r. | 99,11 | 0,89 | 99,11 | 0,89 |
01.10.2024r. – 31.12.2024r. | 99,82 | 0,18 | 99,82 | 0,18 |
Łatwy dostęp do pieniędzy na Twoim koncie. Płacisz w sklepie i internecie, wypłacasz, kiedy potrzebujesz.
Łatwy dostęp do pieniędzy na Twoim koncie. Płacisz w sklepie i internecie, wypłacasz, kiedy potrzebujesz.
Bank zawsze pod ręką! Bezpiecznie i komfortowo zarządzaj rachunkami z poziomu telefonu.
Nie musisz znać numeru konta odbiorcy – wystarczy numer telefonu, łatwo rozliczasz się ze znajomymi, do 500 zł jednorazowo.
Wszystko pod kontrolą.
Masz kontrolę nad wydatkami, a w razie czego zostaje Ci jeszcze prośba o przelew 😉
Oszczędzanie to przyjemność
Nic nie daje większej satysfakcji niż odkładanie na coś, czego naprawdę się pragnie! Może to być nowa para butów, telefon, ciekawy kurs, a może wyjazd na wakacje z przyjaciółmi? A może po prostu odkładanie na codzienne przyjemności, jak wspólne wyjścia czy składki na prezent urodzinowy?
W aplikacji mobilnej BSGo masz możliwość tworzenia celów oszczędnościowych – wystarczy, że ustawisz cel, dodasz motywujące zdjęcie i zdecydujesz, kiedy chcesz zebrać odpowiednią kwotę. A aplikacja podpowie, jaką kwotę musisz odkładać, by spełnić swoje marzenie. Jeśli preferujesz wygodę, ustaw stałe zlecenie, a pieniądze będą automatycznie trafiać na Twój cel co miesiąc.
Podczas zakupów, zarówno w sklepach, jak i online, możesz zaokrąglić wydatki, a nadwyżka trafi na konto oszczędnościowe. Zaskoczysz się, jak dużo możesz zaoszczędzić, robiąc zakupy! Dodatkowo, nie zapomnij skorzystać ze zniżek w popularnych sklepach.
Płać w sposób, który ci odpowiada
To nie tylko o nowoczesnych metodach płatności z konta, chodzi także o to, jak dostosować je do swoich potrzeb.
Warto spersonalizować konto – nadać mu unikalną nazwę, ustawić limity oraz inne preferencje, takie jak możliwość zobaczenia salda przed zalogowaniem do aplikacji czy szybki dostęp do funkcji, z których najczęściej korzystasz, na przykład BLIKA czy ekspresowego przelewu między swoimi kontami.
Zapłać BLIKIEM, telefonem, zegarkiem lub kartą powiązaną z kontem – za którą nie ponosisz żadnych kosztów, nawet jeśli nie korzystasz z niej na co dzień.
Brak środków na koncie?
W takim przypadku wystarczy prośba o przelew na telefon BLIK. Dziecko może wysłać zapytanie na numer rodzica, a po potwierdzeniu przelewu przez odbiorcę pieniądze natychmiast trafią na konto. Warto też, by rodzic ustawił stałe zlecenie przelewu na konto dziecka, by nie martwić się o kieszonkowe.
To naprawdę łatwe!
Cele oszczędnościowe
Łatwiej uczyć się odkładania pieniędzy, gdy ma się na oku fajny cel.
Dziecko ustala, na co i do kiedy chce zaoszczędzić. I może wpłacać na cel ze swojego konta oszczędnościowego.
Wie, ile ma pieniędzy
Ma kontrolę nad wydatkami, a w razie czego zostaje mu jeszcze Prośba o pieniądze 😉
Dostaje Kieszonkowe
To przydatna funkcja w BSGo. Ustawiasz wysokość przelewu i datę realizacji, a dziecko dostaje powiadomienia, gdy pieniądze zasilą konto.
Przelewy BLIK są dostępne tylko w aplikacji. Dziecko może otrzymywać przelewy na swoje konto, a jeśli chce wysłać przelew, rodzic musi zaakceptować taką prośbę.
Jak to działa?